تنها ۱۲ درصد از کاربران iOS 14.5 اجازه میدهند دادههایشان رهگیری شود
جارستان-تیک؛طبق آمار غیررسمی، تنها ۱۲ درصد از کاربران جهانی و چهار درصد از کاربران آمریکایی iOS 14.5 اجازهی رهگیری دادههایشان را پس از فعالسازی قابلیت ATT صادر کردهاند. از همان زمان معرفی رسمی App Tracking Transparencyا(ATT)، تقریبا همه میدانستند به هنگام فعال شدن این قابلیت در iOS 14.5 بسیاری از کاربران جلوی رهگیری شدن دادههایشان
جارستان-تیک؛طبق آمار غیررسمی، تنها ۱۲ درصد از کاربران جهانی و چهار درصد از کاربران آمریکایی iOS 14.5 اجازهی رهگیری دادههایشان را پس از فعالسازی قابلیت ATT صادر کردهاند.
از همان زمان معرفی رسمی App Tracking Transparencyا(ATT)، تقریبا همه میدانستند به هنگام فعال شدن این قابلیت در iOS 14.5 بسیاری از کاربران جلوی رهگیری شدن دادههایشان را میگیرند و ضرر زیادی به صنعت تبلیغات آنلاین هدفمند و به تبع آن، شرکتهای وابسته به این صنعت وارد میشود.
فیسبوک و شرکتهای وابسته به آن نظیر اینستاگرام، جزو شرکتهایی هستند که وابستگی زیادی به تبلیغات آنلاین دارند و ATT اپل تأثیر منفی محسوسی روی آنها گذاشته؛ به همین دلیل طبیعی است که فیسبوک در بین بزرگترین منتقدین ATT حضور داشته باشد.
بر اساس گزارش GSMArena، اخیرا مؤسسهی پژوهشی Flurry Analytics که در مالکیت ورایزن مدیا قرار دارد، دادههایی منتشر کرده است تا آمار استقبال کاربران آیفون از قابلیت ATT را نشان بدهد. Flurry Analytics میگوید سرویس تجزیهوتحلیل خود را وارد بیش از یک میلیون اپلیکیشن موبایل کرده است و هر ماه دادههای تجمعی بیش از دو میلیارد دستگاه موبایل در سراسر دنیا را جمعآوری میکند.
بر اساس دادههای Flurry Analytics، در حدود تنها ۱۲ درصد از کاربران جهانی آیفون پس از نصب iOS 14.5، برای اپلیکیشنهایی که نوتیفیکیشن ATT را نمایش میدهند اجازهی پایش دادههایشان صادر کردهاند. این عدد برای کاربران ساکن در ایالات متحده تنها چهار درصد است.
ATT پنجرهای شناور است که پس از نصب کردن جدیدترین نسخه از سیستمعامل موبایل اپل روی صفحهنمایش گوشی ظاهر میشود. تمامی اپلیکیشنها موظفاند پیش از شروع به رهگیری دادههای کاربران، نوتیفیکیشن ATT را نمایش بدهند و مجوز صریح از کاربر دریافت کنند.
اگر کاربر تصمیم بگیرد رهگیری دادههایش را متوقف کند، اپلیکیشن توانایی شناسایی کاربر را از دست میدهد و نمیتواند تبلیغات هدفمند به او نشان بدهد. البته فعالسازی ATT بدین معنی نیست که دادههایی که در پروفایل فیسبوک یا اینستاگرام وارد کردهاید با این شرکتها به اشتراک گذاشته نمیشود؛ بلکه فعالسازی این قابلیت باعث میشود فیسبوک نداند که اخیرا در اینترنت به دنبال کلاه گشتهاید و به همین دلیل نمیتواند بنر تبلیغاتی کلاه به شما نشان بدهد.
همچنین غیرفعالسازی ATT به معنی غیرفعال کردن تبلیغات نیست و تبلیغات همچنان نمایش داده میشوند؛ اما ارتباط زیادی با علاقهمندیهای شما نخواهند داشت.
مؤسسهی Flurry میگوید پنج درصد از کاربران جهانی و سه درصد از کاربران آمریکایی iOS 14.5 تصمیم گرفتهاند تنظیمات قابلیت پایش اپلیکیشنها را روی Restricted قرار بدهند. برای کسب
برچسب ها :IOS ، گوشی،آیفون،سامسونگ،اندروید،
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰